Kerstmis

Ik werd wakker en stond gelijk op want ik had zoveel zin in school. Het was namelijk Kerstmis. En met Kerstmis gaan we altijd schaatsen, elk jaar is geweldig maakt niet uit welke groep je zit want je gaat schaatsen. Ook gaan we kerststukjes maken ook heel leuk. Je gaat natuurlijk niet met zijn alle schaatsen, meestal met twee groepen nou ja bijvoorbeeld de groepen vier en vijf. Daarna gaan we de tafels op een leuke manier neerzetten en zit je naast wie je wilt en ga je een mooie poster maken voor ‘s avonds want dan is het het leukst want het kerstdiner gaan we dan voorbereiden. Iedereen gaat naar huis en gaat een lekker hapje maken en trekt zijn/haar mooiste kleren aan, daarna gaan we naar school en gaan we eten. Ik zal je verklappen: het is geweldig!
Kyra

Schoolkamp

Wij gaan altijd in de zomer met groep 6-7 op kamp in Neerpelt (België). Dat is altijd supergezellig!!! Dan worden we met de auto naar een plek gebracht en wandelen we verder in een mooi natuurgebied naar het kamp. Bij het kamp is dan een reusachtige speeltuin waar je lekker kan spelen. Als het warm is, is er ook een buikschuifbaan!!! We hebben ´s avonds ook altijd een kampvuur waar je marshmallows mag roosteren!!!

In groep 6 doen we een Bonte avond bij het kampvuur, dan mag je optreden. En in groep 7 doen we dan een pubquiz!!! Dan gaan we nog de rest van de avond lekker zingen en dansen en spelletjes doen in het bos met z’n allen! Als we dan toch moeten slapen is iedereen toch wel erg moe.

De volgende ochtend moeten we meteen al inpakken. Als iedereen klaar is mogen we nog een paar uurtjes spelen, dan halen ze ons vanaf het kamp meteen op en vind iedereen het jammer dat ze alweer weg moeten!!

Dan is het kamp helaas alweer voorbij!!
Josje

Eerste keer op het grote plein

In groep 5 mochten we voor het eerst op het andere plein spelen. Toen we de eerste dag op school waren in groep 5 mochten we kiezen in de kleine pauze op welk plein we mochten spelen. Bijna iedereen koos het grote plein natuurlijk. Het was wel heel even wennen maar het was tegelijk ook heel leuk. Er waren heel veel andere dingen dan op het andere plein dus dat was ook heel leuk. In de grote pauze had je natuurlijk veel meer tijd om te spelen. En in elke kleine pauze die we per dag hadden mochten we nog wel kiezen op welk plein we wilden spelen.
Gijs

Toen ik op school kwam

We gingen kijken naar de Meent voor mij en mijn zus. Maar ik vond het niet zo prettig omdat ik niet wist wie iedereen was en ik was vier dus ik wist ook niet veel. Maar toen ik in de kleuterklas kwam werd ik begroet en iedereen was heel aardig mijn vader en moeder waren bij de directeur. En na een tijd kwamen ze ons halen en ik ging met een goed gevoel naar huis . Uiteindelijk ben ik na de zomervakantie op de school gegaan en maak ik op de meent leuke dingen mee en heb veel vrienden.
Olivier

Lentemarkt

Vorige lentemarkt hielpen we de stichting hulphond. Daarvoor zamelde we geld in voor de stichting. Dat deden we door spelletjes. En de spelletjes kosten geld. Wij hadden met onze klas kegels gooien en een escaperoom. Daar gingen we een voor een bij het kraampje staan. Zelf vind ik dit heel leuk van de school dat we dit elk jaar doen. Je mag ook komen als je niet op de school zit gezellig een hapje doen of drankje kan natuurlijk ook.
Jennifer

Beste vriendinnen

Ik kwam in de herfst in groep 1, ik had nog geen vrienden dus ik liep elke pauze met mijn broer rond. Er zat een meisje in mijn klas ze heet Jasmijn.
Ze leek me heel aardig, maar ik durfde niet met haar te praten. Na een paar weken ging mijn broer met zijn vriendjes spelen dus ik liep alleen rond op het plein. Jasmijn liep de hele tijd achter me aan. Ik ging op een bankje zitten en ze kwam naast mij zitten. We begonnen te praten en zo werden we beste vriendinnen. We deden alles samen knutselen, spelen en afspreken enz.

Elk jaar ging ik met Jasmijn en Jasmijn met mij de klassen rond. Ze stelde mij aan haar andere vriendinnen voor zo kreeg ik steeds meer vrienden en vriendinnen. We zijn nu nog steeds beste vriendinnen en we hebben in acht jaar nog nooit ruzie gehad.
Fiene

Sinterklaas groep 1-2

Op een koude winterochtend kwam ik de klas binnen. De klas zag er echt heel gezellig uit. De stoeltjes in een kring, nep openhaard en allemaal andere sinterklaas versieringen. Iedereen was verkleed als zwarte piet. Er hing een hele fijne sfeer! Zodra iedereen er was gingen we naar het schoolplein. IEDEREEN van de school was er. We gingen toen met z’n allen Sinterklaas liedjes zingen, Totdat Sinterklaas er was. En toen kwam hij met z’n autootje aangereden! Iedereen was dolblij. En de Pieten holden er achteraan. Iedereen juichte. Sinterklaas stapte uit en ging op het podium staan. Hij zei: ´Dag lieve kindertjes, Hoe maken jullie het?´ De rest zei: ´Goeeeeed!´ Toen gingen we weer een liedje zingen: Sinterklaas kapoentje gooi wat in m’n schoentje, gooi wat in m’n laarsje, danku Sinterklaasje!´ Daarna gingen we weer naar de klas. We kregen allemaal leuke cadeautjes uit een grote suprise piet. We gingen er leuk mee spelen. Toen kwam er een paar Pieten aan en die gaven ons lekkers! Het was echt super leuk. Op het einde van de dag verzamelde we weer op het plein. Daar gingen we Sinterklaas en zijn pieten uitzwaaien. ´Dag Sinterklaasje, Dahag dahag zwarte piet. Het was een dag om nooit te vergeten.
Tommy